dissabte, 22 de novembre del 2008

Sobre el nom “Llengua i debat”

No puc estar-me de dir que el títol d’aquest bloc no m’agrada gens, no té grapa.
Potser em direu que no hi ha cap necessitat que tingui grapa i us donaré la raó, però el fet és que continuarà sense agradar-me. I a més de no agradar-me, em sembla que serà més fàcil que aquest bloc sigui conegut si el títol té una mica més de força, de personalitat. No és imprescindible, però hi pot ajudar.

Ja sé que el títol actual es va improvisar, però com que tenim la santa llibertat de dir-nos com ens peti deixeu-me que us proposi alguna alternativa. Parlo del nom que apareix a la capçalera del bloc, que evidentment es pot canviar. El fet que el domini es digui “per sempre” llenguaidebat –això seria més complicat de canviar-ho si volem mantenir el que s’hi ha escrit fins ara, encara que no sigui gaire–, no ens obliga a mantenir aquest títol per al bloc.

Ja entenc que abans caldria decidir un parell de coses prèvies. Interpreto que podríem fer un procés de decisió en tres fases:

1, votació sobre si cal canviar el títol
2, proposta d’alternatives
3, quin dels títols alternatius ens agrada més

Jo dic:
1: sí

2:
Llauna de Llengua / Llengua a la Llauna [les eles, en vermell?] / Català a la Llauna
Batut de Llengua / Batut de Català
Logomàquia Catalana
Tabarra de Català / Tabarra de Llengua
Orgue de Catalan(e)s
El català en qüestió / La llengua en qüestió
El català, sobre la taula / La llengua, sobre la taula
Doctor, parlo català, és greu?
Català, Digueu?
Debatuda de Llengua / Debatuda de Català
La Catalana Llengua
Llengua Sense Pèls / Català Sense Pèls
Dial de Llengua / Dial de Català
Enraonem

3: (llista anterior, pel mateix ordre)

Ja anireu dient el que sigui.

5 comentaris:

  1. Pere,
    has proposat un joc que m'encanta. Crec que l'Albert Pejó hi té molt a dir, en això del títol del bloc, però jo, per si de cas, m'he inventat més possibilitats, amb permís.

    La llengua fantasma (òbvia)
    Deixatada llengua (poètica)
    Llengua desbloquejada (de bloc)
    Volem dir (per l'esadir)
    Badocs de llengua. (Malats de tele)
    Corre, llengua! (Correllengua)
    Unitat de Vigilància Lingüística-UVL (malalt terminal)
    Sopa de llengua (obvi)
    Mots desencreuats (obvi)
    No badis, llengua (de Quo vadis?)
    Va de llengua. (modern)

    La veritat és que no se m'havia acudit que el nom del bloc fos important. No hi entenc, vosaltres mateixos.

    I ara com ara, no em sé decantar per cap títol.

    ResponElimina
  2. Dels teus, els que m'agraden més són:
    - Sopa de Llengua
    - Va de Llengua (modern, però també clàssic: recorda el "vade retro", no?)

    Ara, Llauna de Llengua encara em sembla superior ;-)

    ResponElimina
  3. Pere, t'he de dir que Llauna de Llengua m'agradaria més si hi treies les quatre barres, ai, vull dir les quatre eles vermelles.
    Per no barrejar la linguologia amb els calçots.
    Mira, una altra proposta: LINGUOLÒGICS!

    ResponElimina
  4. Crec que tens raó, cap problema. Potser era una idea massa... folklòrica, naïf. Sí, tens raó.

    pere

    ResponElimina
  5. Per mi cap problema ni un a canviar-li el nom. L'actual va respondre a la necessitat de posar-hi alguna cosa quan em vaig adonar que ja estava creant el bloc. Ni un segon de reflexió. O sigui, que endavant els referèndums que vulgueu. L'únic és que em temo que només serem tres o quatre a votar. Però bueno...

    ResponElimina